Projekty archiwalne
Program aktywizacji społeczno-zawodowej młodzieży
"Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż”.
Janusz Korczak
Program aktywizacji społeczno-zawodowej młodzieży został utworzony z myślą o potrzebie wspierania naszych podopiecznych w sferze edukacyjnej, w obszarze życia osobistego i rodzinnego oraz funkcjonowaniu sołecznym. Zależy nam na tym, by nasza młodzież umiała radzić sobie z codziennymi problemami, świadomie wkraczała w dorosłe życie oraz z większą pewnością stawiała pierwsze kroki na rynku pracy. Chcemy, by młodzi dzie wytyczali ambitne cele i do nich dążyli. Dlatego pokazujemy im, jak wzmacniać poczucie własnej wartości, jak rozpoznawać i wyrażać emocje, a także w jaki sposób kształtować pozytywne relacje z rodziną i rówieśnikami. Uczymy ich marzyć, planować i konsekwentnie podążać w wytyczonym kierunku.
Cieszymy się z ich sukcesów, chwalimy, doceniamy! Do najważniejszych celów naszego programu należą:
- Wzrost umiejętności interpersonalnych młodzieży (poczucia własnej wartości, samoświadomości, komunikacji, radzenia sobie ze stresem)
- Wzrost umiejętności społecznych (rozumienia reguł społecznych, komunikacji z otoczeniem, odpowiedzialności za własne działania, angażowania innych do swoich działań)
- Zwiększenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie różnorodnych, konstruktywnych form spędzania czasu wolnego
- Zwiększenie aktywności społecznej i zawodowej wśród młodych ludzi (rozbudzenie potrzeby kształcenia, samorozwoju, poczucia odpowiedzialności za podejmowane role społeczne)
- Zwiększenie skuteczności oddziaływań wychowawczych rodziców
- Zwiększenie aktywności mieszkańców społeczności lokalnych
- Przełamywanie wzajemnego stereotypowego postrzegania wśród młodzieży i mieszkańców społeczności lokalnej
Projekty
RODZINA I JA – KOMPLEKSOWE WSPARCIE
Podaruj nadzieję, wspacie i rozwój
Klub NOTA BENE - rozwój, pasja, kreacja
Obudź jutro – galeria alternatywna
Program terapeutyczny EEG Biofeedback
Spełniamy marzenia o czystej ziemii
Program wsparcia edukacyjnego dla pracowników młodzieżowych
„Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać. Zdaj sobie sprawę z tego, do czego sam jesteś zdolny zanim dzieciom poczniesz wykreślać zakres praw i obowiązków. Ze wszystkich sam jesteś dzieckiem, które musisz poznać, wychować i wykształcić przede wszystkim.”
Janusz Korczak
Stowarzyszenie AD REM tworzą ludzie, dla których praca z młodzieżą jest pasją. Ten element jest fundamentem wszystkich naszych działań. Stąd też wynika nasza nieustająca potrzeba rozwoju, samodoskonalenia, podnoszenia własnych kompetencji. Wykonując pracę wychowawcy, pedagoga czy terapeuty pamiętamy o tym, że podstawowym narzędziem pracy jesteśmy my sami, a nasze oddziaływania będą na tyle skuteczne, na ile wcześniej zainwestujemy w siebie samych!
Wierząc w to głęboko postanowiliśmy równolegle do naszych działań skierowanych do młodzieży, stworzyć przestrzeń do edukacji i samodoskonalenia osób pracujących z młodymi ludźmi. Za najważniejsze cele w tym obszarze uznaliśmy:
- Podnoszenie wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb i problemów młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym
- Rozwijanie nowych metod i narzędzi oddziaływań terapeutycznych
- Rozbudzanie kreatywności w tworzeniu i podejmowaniu nieszablonowych działań dla młodzieży zagrożonej demoralizacją
- Stworzenie przestrzeni do spotkań i wymiany doświadczeń ludzi pracujących z młodzieżą zarówno z Polski jak i z innych miejsc świata.
- Podnoszenie jakości pracy poprzez superwizje
Projekty
Program terapeutyczny EEG Biofeedback
„Mózg ludzki - trampolina, z której możemy się odbić w magiczny świat geniuszu”
Filip Mukerjea
Czym jest EEG Biofeedback?
EEG Biofeedback to innowacyjna, skuteczna metoda z obszaru neuroterapii wpływająca na zwiększenie skuteczności funkcjonowania naszego mózgu. Jest metodą bezinwazyjną, zaliczaną do metod opartych na modelu warunkowania klasycznego.
Skutecznie wpływa na:
- zwiększenie koncentracji i uwagi
- poprawę samooceny
- lepsze radzenie sobie ze stresem
- świadomą kontrolę nad emocjami
Dla kogo?
Osób chcących poprawić wydajność swojej pracy mózgu poprzez:
- zwiększenie koncentracji i uwagi
- zmniejszenie poziomu stresu i lęku
- poprawę samooceny
- zwiększenie swoich możliwości intelektualnych
Osób z deficytami:
- ADHD
- ADD
- problemy szkolne w tym dysleksja, dysortografia, dysgrafia
- autyzm
- zespół Aspergera
- zaburzenia mowy, jąkanie się
- zaburzenia pamięci
- stany depresyjne
- zaburzenia zachowania
- zaburzenia lękowe
Jak przebiega terapia?
Spotkanie konsultacyjne
Przed rozpoczęciem sesji treningowych terapeuta przeprowadza wstępną rozmowę, na którą należy dostarczyć opinię lub orzeczenie wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz wszelką dokumentację medyczną związaną z aktualnym stanem zdrowia. Niezbędne jest dostarczenie zaświadczeń od lekarza neurologa o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w sesjach EEG-biofeedback oraz opis badania EEG. W czasie pierwszej wizyty uczestnik wraz z opiekunem otrzymują szczegółowe informacje na temat metody, zapoznają się z zasadami prowadzenia treningów oraz ustalają szczegółowy plan kolejnych spotkań. W czasie tej wizyty uczestnik ma możliwość wzięcia udziału w treningu pokazowym. Dobrą praktyką jest również przeprowadzenie kilku pokazowych rund treningowych bezpośrednio z opiekunem uczestnika.
Badanie diagnostyczne
Drugie spotkanie poświęcone jest w całości na przeprowadzenie szczegółowego wywiadu oraz wykonanie Mini Mapy QEEG z wykorzystaniem modułu EEG- BIOFEEDBACK PLUS do zapisu i pełnej analizy systemu EEG wraz z QEEG. Na tej podstawie przygotowany zostanie harmonogram treningów specyficznych odpowiadających na indywidualne potrzeby każdego uczestnika.
Sesje treningowe
Ilość zaproponowanych przez terapeutę spotkań zależna jest od opracowanej diagnozy i deficytów uczestnika.
W każdym indywidualnym spotkaniu kwestią ważną jest systematyczność uczestnictwa, stopień zaangażowania uczestnika oraz współpraca z terapeutą. Sesje treningowe trwają około 45-60 minut i wskazane jest aby odbywały się zawsze w tym samym dniu tygodnia o tej samej porze.
Niezmiernie ważną kwestią jest bezpośrednie informowanie terapeuty o braku możliwości przybycia na spotkanie wynikającego z choroby lub innych zdarzeń losowych. Terapeuta szanuje czas uczestnika jednocześnie wymagając tego samego.
Doświadczenia w pracy własnej, innych terapeutów oraz osób badawczo zajmujących się metodą EEG-biofeedback wskazują, iż dla polepszenia sprawności intelektualnej mózgu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 10 sesjach treningowych. Ilość koniecznych do odbycia sesji wzrasta wraz z pracą nad konkretnymi deficytami uczestnika.
Pracownia
Pracownia EEG-biofeedback prowadzona jest przez Melanię Dominiak, pedagożkę z wieloletnim stażem pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami w zachowaniu, posiadającą certyfikaty:
- ukończenia certyfikowanych szkoleń EEG-Biofeedback I i II stopnia wydanych przez Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii
- szkolenia EEG-BIOFEEDBACK wydanego przez Ośrodek Kształcenia Medycznego AKSON
- szkolenie specjalistycznego – QEEG kurs podstawowy.
Panująca w pracowni atmosfera wzajemnego szacunku, spokoju oraz pozytywnej motywacji sprzyja osiąganiu założonych celów. Uczestnik spotkań otrzymuje niezbędną wiedzę oraz umiejętności w zakresie radzenia sobie z sytuacjami stresowymi poprzez poznawanie technik oddechowych, relaksacyjnych i wizualizacyjnych.
Pracownia mieści się w Aleksandrowie Łódzkim przy ul. Machulskiego 1.
RODZINA I JA – KOMPLEKSOWE WSPARCIE