Projekty archiwalne

Program aktywizacji społeczno-zawodowej młodzieży

"Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż”.
Janusz Korczak

Program aktywizacji społeczno-zawodowej młodzieży został utworzony z myślą o potrzebie wspierania naszych podopiecznych w sferze edukacyjnej, w obszarze życia osobistego i rodzinnego oraz funkcjonowaniu sołecznym. Zależy nam na tym, by nasza młodzież umiała radzić sobie z codziennymi problemami, świadomie wkraczała w dorosłe życie oraz z większą pewnością stawiała pierwsze kroki na rynku pracy. Chcemy, by młodzi dzie wytyczali ambitne cele i do nich dążyli. Dlatego pokazujemy im, jak wzmacniać poczucie własnej wartości, jak rozpoznawać i wyrażać emocje, a także w jaki sposób kształtować pozytywne relacje z rodziną i rówieśnikami. Uczymy ich marzyć, planować i konsekwentnie podążać w wytyczonym kierunku.

 

Cieszymy się z ich sukcesów, chwalimy, doceniamy! Do najważniejszych celów naszego programu należą:

  • Wzrost umiejętności interpersonalnych młodzieży (poczucia własnej wartości, samoświadomości, komunikacji, radzenia sobie ze stresem)
  • Wzrost umiejętności społecznych (rozumienia reguł społecznych, komunikacji z otoczeniem, odpowiedzialności za własne działania, angażowania innych do swoich działań)
  • Zwiększenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie różnorodnych, konstruktywnych form spędzania czasu wolnego
  • Zwiększenie aktywności społecznej i zawodowej wśród młodych ludzi (rozbudzenie potrzeby kształcenia, samorozwoju, poczucia odpowiedzialności za podejmowane role społeczne)
  • Zwiększenie skuteczności oddziaływań wychowawczych rodziców
  • Zwiększenie aktywności mieszkańców społeczności lokalnych
  • Przełamywanie wzajemnego stereotypowego postrzegania wśród młodzieży i mieszkańców społeczności lokalnej

 

Projekty

RODZINA I JA – KOMPLEKSOWE WSPARCIE

Podaruj nadzieję, wspacie i rozwój

Klub NOTA BENE - rozwój, pasja, kreacja

Obudź jutro – galeria alternatywna

Jeden krok do dorosłości

Program terapeutyczny EEG Biofeedback

„Podróż za jeden uśmiech”

Klub Inspirownia

Nasze duże tworzenie

Spełniamy marzenia o czystej ziemii

Acting for a drug free life

 

 

 

Program wsparcia edukacyjnego dla pracowników młodzieżowych

„Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać. Zdaj sobie sprawę z tego, do czego sam jesteś zdolny zanim dzieciom poczniesz wykreślać zakres praw i obowiązków. Ze wszystkich sam jesteś dzieckiem, które musisz poznać, wychować i wykształcić przede wszystkim.”
Janusz Korczak

Stowarzyszenie AD REM tworzą ludzie, dla których praca z młodzieżą jest pasją. Ten element jest fundamentem wszystkich naszych działań. Stąd też wynika nasza nieustająca potrzeba rozwoju, samodoskonalenia, podnoszenia własnych kompetencji. Wykonując pracę wychowawcy, pedagoga czy terapeuty pamiętamy o tym, że podstawowym narzędziem pracy jesteśmy my sami, a nasze oddziaływania będą na tyle skuteczne, na ile wcześniej zainwestujemy w siebie samych!

Wierząc w to głęboko postanowiliśmy równolegle do naszych działań skierowanych do młodzieży, stworzyć przestrzeń do edukacji i samodoskonalenia osób pracujących z młodymi ludźmi. Za najważniejsze cele w tym obszarze uznaliśmy:

  • Podnoszenie wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb i problemów młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym
  • Rozwijanie nowych metod i narzędzi oddziaływań terapeutycznych
  • Rozbudzanie kreatywności w tworzeniu i podejmowaniu nieszablonowych działań dla młodzieży zagrożonej demoralizacją
  • Stworzenie przestrzeni do spotkań i wymiany doświadczeń ludzi pracujących z młodzieżą zarówno z Polski jak i z innych miejsc świata.
  • Podnoszenie jakości pracy poprzez superwizje

 

Projekty

Acting for a drug free life

 

 

Program terapeutyczny EEG Biofeedback

„Mózg ludzki - trampolina, z której możemy się odbić w magiczny świat geniuszu”
Filip Mukerjea

Czym jest EEG Biofeedback?

EEG Biofeedback to innowacyjna, skuteczna metoda z obszaru neuroterapii wpływająca na zwiększenie skuteczności funkcjonowania naszego mózgu. Jest metodą bezinwazyjną, zaliczaną do metod opartych na modelu warunkowania klasycznego.

 

Skutecznie wpływa na:

  • zwiększenie koncentracji i uwagi
  • poprawę samooceny
  • lepsze radzenie sobie ze stresem
  • świadomą kontrolę nad emocjami

 

Dla kogo?

Osób chcących poprawić wydajność swojej pracy mózgu poprzez:

  • zwiększenie koncentracji i uwagi
  • zmniejszenie poziomu stresu i lęku
  • poprawę samooceny
  • zwiększenie swoich możliwości intelektualnych

Osób z deficytami:

  • ADHD
  • ADD
  • problemy szkolne w tym dysleksja, dysortografia, dysgrafia
  • autyzm
  • zespół Aspergera
  • zaburzenia mowy, jąkanie się
  • zaburzenia pamięci
  • stany depresyjne
  • zaburzenia zachowania
  • zaburzenia lękowe

 

Jak przebiega terapia?

Spotkanie konsultacyjne

Przed rozpoczęciem sesji treningowych terapeuta przeprowadza wstępną rozmowę, na którą należy dostarczyć opinię lub orzeczenie wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz wszelką dokumentację medyczną związaną z aktualnym stanem zdrowia. Niezbędne jest dostarczenie zaświadczeń od lekarza neurologa o braku przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w sesjach EEG-biofeedback oraz opis badania EEG. W czasie pierwszej wizyty uczestnik wraz z opiekunem otrzymują szczegółowe informacje na temat metody, zapoznają się z zasadami prowadzenia treningów oraz ustalają szczegółowy plan kolejnych spotkań. W czasie tej wizyty uczestnik ma możliwość wzięcia udziału w treningu pokazowym. Dobrą praktyką jest również przeprowadzenie kilku pokazowych rund treningowych bezpośrednio z opiekunem uczestnika.

Badanie diagnostyczne

Drugie spotkanie poświęcone jest w całości na przeprowadzenie szczegółowego wywiadu oraz wykonanie Mini Mapy QEEG z wykorzystaniem modułu EEG- BIOFEEDBACK PLUS do zapisu i pełnej analizy systemu EEG wraz z QEEG. Na tej podstawie przygotowany zostanie harmonogram treningów specyficznych odpowiadających na indywidualne potrzeby każdego uczestnika.

Sesje treningowe

Ilość zaproponowanych przez terapeutę spotkań zależna jest od opracowanej diagnozy i deficytów uczestnika.

W każdym indywidualnym spotkaniu kwestią ważną jest systematyczność uczestnictwa, stopień zaangażowania uczestnika oraz współpraca z terapeutą. Sesje treningowe trwają około 45-60 minut i wskazane jest aby odbywały się zawsze w tym samym dniu tygodnia o tej samej porze.

Niezmiernie ważną kwestią jest bezpośrednie informowanie terapeuty o braku możliwości przybycia na spotkanie wynikającego z choroby lub innych zdarzeń losowych. Terapeuta szanuje czas uczestnika jednocześnie wymagając tego samego.

Doświadczenia w pracy własnej, innych terapeutów oraz osób badawczo zajmujących się metodą EEG-biofeedback wskazują, iż dla polepszenia sprawności intelektualnej mózgu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 10 sesjach treningowych. Ilość koniecznych do odbycia sesji wzrasta wraz z pracą nad konkretnymi deficytami uczestnika.

Pracownia

Pracownia EEG-biofeedback prowadzona jest przez Melanię Dominiak, pedagożkę z wieloletnim stażem pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami w zachowaniu, posiadającą certyfikaty:

  • ukończenia certyfikowanych szkoleń EEG-Biofeedback I i II stopnia wydanych przez Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii
  • szkolenia EEG-BIOFEEDBACK wydanego przez Ośrodek Kształcenia Medycznego AKSON
  • szkolenie specjalistycznego – QEEG kurs podstawowy.

Panująca w pracowni atmosfera wzajemnego szacunku, spokoju oraz pozytywnej motywacji sprzyja osiąganiu założonych celów. Uczestnik spotkań otrzymuje niezbędną wiedzę oraz umiejętności w zakresie radzenia sobie z sytuacjami stresowymi poprzez poznawanie technik oddechowych, relaksacyjnych i wizualizacyjnych.

Pracownia mieści się w Aleksandrowie Łódzkim przy ul. Machulskiego 1.

 

RODZINA I JA – KOMPLEKSOWE WSPARCIE