Nasz Zespół
Rejestracja:
-
Jadwiga Walak - kierownik administracyjno finansowy, specjalista ds. kadr i płac, młodsza księgowa.
Ukończony Licencjat Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Łodzi, ukończone szkolenia Stowarzyszenia Księgowych w Polsce- kadry i płace w praktyce, Księgowy Bilansista. Współwłaścicielka biura rachunkowego.
Praca z ludźmi, szczególnie z zespołem Stowarzyszenia AD REM, jest czym co daje satysfakcje, „uskrzydla”.
Prywatnie żoną, mama dwóch młodzieńców, ceniąca życie rodzinne, lubiąca cyferki, wędrówki po lesie oraz prace w ogrodzie.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
- Tinatin (Tina)Tavadgiridzet ma 25 lat i pochodzi z Gruzji. Posiada licencjat na kierunku stosunki międzynarodowe. Przyjechała do Polski jako wolontariuszka/nauczycielka. W poradni pracuje od 2022 roku i pełni tu niezastąpioną funkcję kierownika rejestracji. Stanowi główny pomost łączący pacjenta z psychoterapeutą, psychologiem lub terapeutą. Zawsze uśmiechnięta, otwarta i poszukująca rozwiązań. Na co dzień studentka kierunku terapia zajęciowa, w Stowarzyszeniu Ad Rem odpowiedzialna za działania w projekcie "Let`s Talk - open dialogue method at work with youth with fewer opportunities" współfinansowanym ze środków Erasmus+. Uważa, że nic nie jest idealne i że czasami trzeba popełnić błąd, aby znaleźć jasny punkt. Kontakt z ludźmi daje jej siłę. Jej mocną stroną jest umiejętność słuchania. Kocha zwierzęta, podróże i gotowanie. Czas wolny lubi spędzać tworząc małe dzieła sztuki użytkowej.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
Kierownik:
- Melania Dominiak – pedagożka, socjoterapeutka, nauczycielka etyki, trenerka i autorka scenariuszy warsztatów i zajęć dla dzieci i młodzieży. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w szkole podstawowej oraz w młodzieżowym ośrodku socjoterapii. Obecnie studentka Suicydologii. Lubi zadawać pytania sobie i innym. Bardzo pielęgnuje pozytywny stan zadziwienia i uważności nad tym, co na co dzień spotyka. Za swoją mocną stronę uważa fascynację drugim człowiekiem, chęć jego poznania oraz towarzyszenia mu w trudnościach i radościach.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
Psycholożki:
- Natalia Muszyńska - absolwentka psychologii na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (specjalność: psychologia kliniczna). Ukończyła studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego oraz socjoterapii. Jest w trakcie 4- letniego całościowego, akredytowanego szkolenia Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum CBT w Warszawie rekomendowanego przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Doświadczenie w pracy zdobywała pracując w Szkołach Podstawowych i Gimnazjach jako psycholog szkolny oraz na oddziale Psychiatrii Młodzieżowej w Centralnym Szpitalu Klinicznym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W swojej pracy zwraca uwagę na budowanie relacji z klientem, opartej na poczuciu bezpieczeństwa, zrozumienia i akceptacji.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
- Liliana Olejnik - psycholożka, socjoterapeutka, filolożka, trenerka. Absolwentka m.in. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie uczestniczka kursu 'Terapeuta środowiskowy dzieci i młodzieży', prowadzonego przez Szpital Psychiatryczny im. J. Babińskiego w Łodzi. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami oraz ich rodzinami zdobywała pracując w młodzieżowym ośrodku socjoterapii, świetlicach środowiskowych z elementami socjoterapii, a także biorąc udział w rozlicznych projektach obywatelskich i edukacyjnych na poziomie lokalnym i międzynarodowym. Od wielu lat związana ze Stowarzyszeniem AD REM. Praca z młodymi ludźmi stanowi dla niej ogromną pasję oraz źródło satysfakcji. Prywatnie żona i mama, właścicielka dwóch psów, wielbicielka kryminałów i kina sci-fi.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
- Aleksandra Pacura - absolwentka psychologii na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie w trakcie 4-letniego, całościowego szkolenia z zakresu Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, rekomendowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Pracuje pod regularną superwizją. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywała m.in. na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci w Szpitalu im. J. Babińskiego w Łodzi, pracując w świetlicy środowiskowej z elementami socjoterapii oraz jako psycholog szkolny w szkole średniej. Uwielbia swoją pracę i wierzy, że człowiek zawsze radzi sobie najlepiej jak potrafi - nie zawsze tylko wie, że można trochę inaczej.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
- Natalia Ruszer - absolwentka psychologii na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (specjalność: psychologia rodziny) oraz podyplomowych studiów pedagogicznych. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, które zdobyła pracując na stanowisku psychologa w Szkołach Podstawowych, Ośrodku Pomocy Społecznej oraz świetlicach środowiskowych z elementami socjoterapii. Obcowanie z młodym człowiekiem pobudza kreatywność i nie pozwala na nudę, dlatego to właśnie praca z dziećmi stała się jej pasją. Nieustannie stara się pogłębiać swoją wiedzę, aby móc w jak najlepszy sposób pomagać swoim podopiecznym.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
-
Honorata Kańska - absolwentka psychologii na Uniwersytecie Łódzkim (specjalność psychologia kliniczna). Ukończyła podyplomowe roczne szkolenie z terapii rodzin w Polskim Instytucie Ericksonowskim. Obecnie w trakcie 4-letniego, całościowego szkolenia z zakresu Psychoterapii atestowanego przez Sekcję Naukową Psychoterapii i Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywa pracując w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej oraz placówkach edukacyjnych.
W swojej pracy kieruje się podejściem Carla Rogersa, który uważał, że kluczowe w terapii są bezwarunkowa akceptacja pacjenta, empatia i autentyczność terapeuty. .
- Agnieszka Moszczyńska - Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Nauk o Wychowaniu, gdzie ukończyła specjalizację z psychologii klinicznej. Swoje kwalifikacje poszerzała o studia podyplomowe w zakresie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Doświadczenie zawodowe zdobyła, jako interwent kryzysowy, a także w pracy z dziećmi powyżej 10. roku życia oraz dorosłymi. W swojej pracy prowadzi wsparcie psychologiczne, psychoedukację, poradnictwo psychologiczne, diagnozy rozwoju psychofizycznego oraz interwencje kryzysowe. Pomaga osobom borykającym się z różnorodnymi trudnościami emocjonalnymi i życiowymi, stawiając na budowanie zaufania, skuteczną komunikację oraz aktywne słuchanie. W pracy z drugim człowiekiem najważniejsze jest stworzenie przestrzeni opartej na poczuciu bezpieczeństwa, zrozumienia i akceptacji. Otwarta na potrzeby innych, z zaangażowaniem pomaga w ustaleniu zdrowych wzorców zachowań i poprawie komunikacji w ich życiu.
Psychoterapeutki:
- Dorota Janułajtys - doktor nauk społecznych, specjalista w zakresie pedagogiki specjalnej, resocjalizacji, terapii oraz pracy socjalnej. Jest praktykiem psychoterapii krótkoterminowej skoncentrowanej na rozwiązaniu (BSFT) i psychoterapeutą w procesie. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Posiada wieloletnie doświadczaniem praktyczne w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z trudnościami w różnych obszarach życia. Prowadzi również liczne sesje terapeutyczne, warsztaty socjoterapeutyczne, zajęcia profilaktyczne oraz spotkania indywidualne. Skończyła wiele specjalistycznych kursów doskonalących powiązanych z pracą w grupach ryzyka i w relacjach indywidualnych, między innymi terapię schematów, poznawczo- behawioralną, kursy z zakresu stresu, depresji czy mindfulness. Posiada szerokie doświadczenie zdobyte zarówno w Polsce jak i za granicą w wielu spotkaniach, projektach międzynarodowych i szkoleniach jako ekspert. Praca stanowi dla niej ogromne wyzwanie i pasję. Lubi ludzi i w każdym dostrzega wiele możliwości oraz nieodkrytych pokładów energii. Prywatnie lubi sztukę i literaturę.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
-
Katarzyna Olczak - Psychopedagog, terapeuta pedagogiczny, psychoterapeuta w procesie szkolenia dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Od 20 lat pracuję w zawodzie wsparcia i niwelowania deficytów i trudności w funkcjonowaniu człowieka jako jednostki, a także w jego środowisku społecznym. Moja praca terapeutyczna z pacjentami opiera się głównie na dwóch nurtach integracyjnym oraz psychodynamicznym. Skuteczna pomoc terapeutyczna opiera się na elastycznym podejściu do Pacjenta i zobaczenia go w jak najszerszym kontekście. Zajmuję się psychoterapią rodziny w ujęciu systemowym. To znaczy, że objaw u jednej osoby to efekt funkcjonowania rodziny, jako całości.
Swoją pracę poddaję systematycznej superwizji. Poza zawodem psychoterapeuty jestem nauczycielem psychologiem szkolnym, terapeutą pedagogicznym, nauczycielem wychowania wczesnoszkolnego i przedszkolnego oraz wykładowcą akademickim na kierunku pedagogika, specjalność pedagogika rodziny. Posiadam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi. Doświadczenie zdobywałam poprzez udział w warsztatach, projektach i szkoleniach. Moja praca jest dla mnie przyjemnością, pasją, niejednokrotnie wyzwaniem i ciągłym rozwojem. Podejmowane działania terapeutyczne staram się realizować zgodnie z założeniem, iż Pacjent posiada zasoby, aby poradzić sobie z trudnościami, a terapeuta tylko mu to ułatwia.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
- Angelika Szelągowska-Mironiuk - psycholożka, psychoterapeutka pracująca w nurcie systemowym, seksuolożka, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie nauki o kulturze i religii. Autorka książek psychologicznych “Międzypokoleniowe konstelacje”, “Dziecko wobec śmierci i żałoby”, “Ciało, bliskość, seksualność. Jak rozmawiać z dziećmi o intymności?”, gry karcianej “Otwarte karty dla dorastających” oraz kart pracy dla dzieci i młodzieży.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
- Anna Szcześniak – oliogofrenopedagog, obecnie w trakcie 4- letniego, całościowego szkolenia Szkoła Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Warszawie, prowadzonej przez Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodek Regeneracja w nurcie psychodynamicznym. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywała pracując w Ośrodku Wczesnej Interwencji oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Zgierzu. Praca z dziećmi i młodzieżą jest dla mnie źródłem radości i ciekawości w odkrywaniu zagadki jaką jest drugi człowiek i świat który go otacza. Słucham Cię uważnie i wierzę, że razem znajdziemy rozwiązanie problemów, którymi zechcesz się ze mną podzielić.
- Patrycja Rzeźnik – psycholog i psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Ukończyła 4-letnie Szkolenie Specjalizacyjne z Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w nurcie integracyjnym oraz Studium Terapii Uzależnień Vis Salutis w Łodzi. Absolwentka psychologii ze specjalnością kliniczną na Uniwersytecie Łódzkim. Doświadczenie psychologiczne i terapeutyczne z dziećmi i młodzieżą zdobywała w Całodobowym Ośrodku Terapii Uzależnień, Poradni Zdrowia Psychicznego, w przedszkolu, szkole oraz na licznych stażach w oddziałach psychiatrycznych. Dodatkowo prowadziła terapie grupowe dla młodzieży oraz warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców. Pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji. W pracy stawia na szacunek i uważność na człowieka oraz wzmacnianie jego zasobów.
Terapeuta środowiskowy:
- Lena Chmielewska – absolwentka psychologii na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (specjalność: psychologia rodziny i wspierania rozwoju). Doświadczenie zdobywała pracując w Fundacji Gajusz z rodzinami zmagającymi się z chorobą dziecka, prowadząc warsztaty profilaktyczne w łódzkich szkołach oraz w świetlicy środowiskowej z elementami socjoterapii. Uważa, że praca z dziećmi i młodzieżą to nieustanne wyzwanie i zaskoczenie, które daje olbrzymią satysfakcję. Najważniejsza jest ciekawość drugiego człowieka, nie tylko specjalistyczna, ale również po prostu „ludzka”. Prywatnie fanka kryminologii, podróży i gry The Sims.
-
Karolina Iskorościńska – Jestem w trakcie 4 letniego szkolenia w nurcie poznawczo behawioralnym (CBT) w szkole InterEgo w Warszawie. Należę do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Doświadczenie zdobywałam w Centralnym Szpitalu Klinicznym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi na oddziale chorób afektywnych oraz jako trener w hostelu dla młodzieży w kryzysie psychicznym. Na co dzień pracuje jako terapeuta środowiskowy w stowarzyszeniu AD REM, które wspiera dzieci, młodzież oraz rodziny w radzeniu sobie z problemami natury psychicznej i emocjonalnej.
W swojej pracy zakładam, że to pacjent wie, co dla niego najlepsze. Wspólnie poszukujemy nowych sposobów myślenia, zachowań, oraz najskuteczniejszych zmian dla pacjenta. W pracy posługuję się również Dialogiem Motywacyjnym.
Pomagam dorosłym oraz młodzieży, którzy doświadczają silnego lęku, smutku, braku poczucia własnej wartości, poszukują motywacji do swoich działań, borykają się z problemami w relacjach czy grupach społecznych.
- Dorota Maślanka - absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu na Uniwersytecie Łódzkim, gdzie uzyskała tytuł magistra pedagogiki. Swoją wiedzę zdobywała także na studiach podyplomowych z doradztwa zawodowego, socjoterapii, integracji sensorycznej i terapii środowiskowej dzieci i młodzieży. Od 10 lat udziela wsparcia psychologiczno - pedagogicznego dzieciom i ich rodzinom pracując na stanowisku pedagoga szkolnego. Praca jest jej pasją. Uważa, że najważniejsze jest to, aby dzieci i młodzież otrzymywali wsparcie szybko i skutecznie, po to by ich rozwój przebiegał harmonijnie oraz by jakość ich życia była jak najlepsza. Prywatnie mama Antosi.
zdjęcia wykonała Agnieszka Cytacka Fotografia
- Anna Ziober – absolwentka pedagogiki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Od wielu lat pracuje z młodzieżą w młodzieżowym ośrodku socjoterapii, świetlicach środowiskowych a także realizując projekty edukacyjne i wspierające dzieci i młodzież w pokonywaniu ich trudności oraz przygotowujące ich do dorosłego życia. Ukończyła studia podyplomowe coaching w edukacji, studium kwalifikacyjne w zakresie socjoterapii a także resocjalizacji. Jest fanką empatycznej, konstruktywnej komunikacji – NVC- porozumienie bez przemocy. Prowadzi zajęcia grupowe socjoterapii oraz zajęcia indywidualne pomagając młodym ludziom w ich kryzysowych sytuacjach życiowych, ucząc jak żyć w zgodzie z sobą i innymi. Lubi ludzi i aktywne życie. Dzień bez uśmiechu i muzyki uważa za stracony. Pasjonują ją góry, dzięki którym pokonuje swoje słabości i lepiej poznaje siebie i innych. Uwielbia podróżować i spotykać się z ludźmi. Człowieka postrzega jako osobę w drodze, która ma swoją własną opowieść, wartą wysłuchania i zrozumienia. W każdym człowieku, a szczególnie młodym, widzi potencjał do zmiany i rozwoju.
-
Elżbieta Szczepańska - Absolwentka WSZK w Łodzi na kierunku socjologia. Ukończyła kurs 'Terapeuta środowiskowy dzieci i młodzieży' prowadzony przez specjalistów Szpitala Psychiatrycznego im. J. Babińskiego w Łodzi. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywała m.in. na oddziale psychiatrycznym dla dzieci w Szpitalu im. J.Babińskiego w Łodzi. Pracuje również, jako terapeuta środowiskowy osób dorosłych.
W swojej pracy kładzie nacisk na budowanie bezpiecznej relacji z podopiecznymi i jego rodziną, opartej na zrozumieniu, zaufaniu i akceptacji. Praca z dziećmi i młodzieżą daje jej olbrzymią satysfakcję.
Prywatnie żona, mama dwojga nastolatków, czas poza praca spędza na aktywnościach fizycznych.